۱۳۹۲ آذر ۲۹, جمعه

ماشین کودتای مصر حال به سراغ حقوق بشری ها آمده است

قابل توجه هموطنانی که برای کودتای عربستانی-اسرائیلی ژنرالهای مصری هورا کشیدند و کف زدند و قصیده سرودند.  رژیم کودتای نظامی مصر حال به سازمانهای حقوق بشر مصری حمله و دست به دستگیری فعالان آن زده است.  البته واقعیت این است که همیشه قدرت در مقابل حق قرار می گیرد و از طریق  نقض حق، قدرت خود را مستحکم و توسعه می دهد. 

هموطنانی که نظرات این جانب را در اینجا و مقالات تعقیب کرده اند نیک می دانند که همانگونه که از تظاهرات مردم بر علیه رئیس جمهوری منتخب مصر حمایت و از حقوق مدنی و روش مدنی آنها دفاع کردم، ولی زمانی که ارتش خود را وارد مناقشه سیاسی کرد و به رئیس جمهور اولتیماتوم 48 ساعته داد، بشدت با اینکار مخالفت کردم و گفتم که این روش هم غیر مشروع می باشد و هم غیر قانونی و هم اینکه پیشینه ای نحسی را پایه گذاری می کند که از این ببعد هر رئیس جمهور منتخبی را با ترکیبی از تظاهرات و بعد دخالت نظامی می شود از پیش پا برداشت.

این نظرات در زمانی مطرح می شد که تقریبا تمامی انقلابیون مصری و نیز بسیاری از هموطنان، از کودتا و کشتارهای بیسابقه در خیابانهای قاهره حمایت کردند و به توجیه آن پرداختند( و یا بصورت بسیار ناصادقانه ای  برای اینکه تضاد حمایت از کودتا و حمایت از حقوق انسان را حل کنند گفتند که با کشتار موافق نیستند!!! مانند اینکه بگویند از آتش حمایت می کنند ولی سوزش آن را محکوم می کنند! مگر آتش بدون سوزش وجود دارد و کودتای نظامی بدون کشتار؟)  اینگونه نشان دادند که هنوز ارزش و نرمهای نزج گرفته بر کرامت و حقوق انسان گرچه لغلغه زبان و قلمشان است ولی در باور و شخصیتشان( در بهترین حالت) هنوز جایگاه خود را نیافته است.

تراژدی دیگری را که در این رابطه می بینیم این است که بسیاری از گروهای حقوق بشری مصر از کودتا حکایت کرده بودند و از آنجا که به حقوق از منظر قدرت می نگریستند، قادر نشدند که حتی جلوی پایشان را ببینند و اینکه نظامی ها بعد از سرکوبی اولین تجربه انتخابات دموکراتیک، بعدا به سراغ انها خواهند آمد.

امیدوارم که هموطنانی که بیشتر به علت واکنش مافیای حاکم بر وطن شدن و در نتیجه خود را از نعمت کنش بودن محروم کردن، به کف زدن برای کودتای مصر پرداخته و در وصف ان شعر می گفتند از طریق خود نقدی، اشتباه خود را پذیرفته و با هموطنان در میان بگذارند.  نیاز به درایت، صداقت و شجاعت دارد و امیدورام که یا دارای این صفات باشند و یا برای بدست آوردن ان کوشش کنند.

http://www.upi.com/Top_News/World-News/2013/12/20/US-cites-worrying-escalation-in-arrests-of-rights-workers-in-Egypt/UPI-53891387565336/?spt=rln&or=1

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر