۱۳۹۳ خرداد ۱۱, یکشنبه

آزادیهای یواشکی برای آدمهای یواشکی



یکی از دوستان بسیار عزیزم در رابطه با خانم مسیح نژاد، پیام زیر را منتشر کرد:

"به چشم من یکی از شجاع‌ترین و عملگراترین روزنامه‌نگاران ایرانی است؛ کسی که بیش از آنکه بگوید، کار می‌کند. موج فشار و حمله به او هرگز فرو ننشسته،‌اما هربار که خار عملگرایی‌اش بیشتر به چشم‌شان فرو رفته، او را شدیدتر نواخته‌اند.
داستان تجاوز و داروی روان‌گردان و اینها هم گرچه خنده‌دار است، اما به نظر من این مورد اخیر، بیشتر از هرچیز نشانه ی اوج درماندگی یک نظام با بزرگ‌ترین سرمایه‌های تبلیغاتی و شبکه‌های متعدد تلویزیونی و رادیویی برای مقابله با یک حرکت موثر اجتماعی است. در حالی که عده‌ای از دوستان کمپین‌آزادی‌های‌یواشکی را به دلیل یواشکی بودن(!) می‌نوازند و سعی می‌کنند اثرگذاری چنین حرکت‌هایی را در بالابردن آگاهی، طرح بحث و ایجاد موج اجتماعی انکار کنند، مسیح خیلی ساده، تمام عظمت غولچه‌ی پروپگاندای نظام را به به چالش کشیده است."

پاسخ دادم:
"بنظر من هر عمل سیاسی که ولایت مطلقه فقیه و شخص آقای خامنه ای را نشانه نگیرد، عملی انحرافی می باشد و حواس مردم را از مسئله اصلی و مشکل ساز اصلی و بحران سازی اصلی به جای دیگر متمایل می کند و اینگونه برای او فضای تنفسی ایجاد می کند و به طولانی شدن عمر استبداد کمک( همانگونه که گفتمان اصلاح طلبی و اصلاح طلبان تا بحال نقش خندق رژیم را بازی کرده اند).
مشکل اصلی سیاسی وطن مشکلی ساختاری می باشد و آن ولایت مطلقه فقیه است و تا این ساختار تغییر نکند هیچ تغییر اساسی در رابطه مردم با دولت( بر قراری حاکمیت مردم از طریق استقرار جمهوری شهر وندان.) ایجاد نمی شود. اگر هموطنان می خواهند کاری اثر گذار انجام دهند پیشنهاد می کنم ولایت مطلقه فقیه و اقای خامنه ای را هدف قرار دهند."

پاسخ داد:
"در زمان انقلاب هم همين تأكيد بر مبارزه با شاه بود كه به بيراه رفت. اگر ازادي زنان جزو گفتمان انقلاب بود به بيراه نمي رفت."

پاسخ دادم:
... جان آزادی زنان نیز از عناصر اصلی گفتمان انقلاب بر علیه استبداد سلطنتی بود، بهمین علت بود که خمینی بارها گفت که زن و مرد در حقوق انسانی برابر و حجاب اجباری نخواهد بود و زن رئیس جمهور هم می تواند بشود و...و.

... جان مخالفت با شاه که در خلا و به علل تجریدی انجام نمی شد. شاه با روشهای سیاسی خود، بقول بازرگان، خود را به رهبر منفی انقلاب تبدیل کرده بود. مصدق، نخست وزیر اصلاح طلب بود و بر این بود که شاه سلطنت کند و نه حکومت، ولی شاه بر ضد او دست به کودتا زد و نشان داد که اصلاح را بر نمی تابد( و این با وجود این بود که بر عکس قانون اساسی ولایت مطلقه فقیه، تنها منبع مشروعیت و قانونیت مردم بودند.) نتیجه اش را 25 سال بعد دید. بنی صدر هم اصلاح طلب قانون اساسی قبل از مطلقه شدن بود که کوشش داشت، خمینی نظارت کند( در ان قانون در واقع ولی فقیه نقشی نظارتی داشت.) ولی خمینی بعد از اینکه 75 بار نقض قانون اساسی را کافی ندانست، بر ضد جمهوریت نظام دست به کودتا زد( بسیاری فکر می کنند که کودتای سی خرداد فقط بر ضد رئیس جمهور بود، در حالیکه این کودتا بر ضد جمهوریت نظام بود.) در آن زمان بود که رژیم معلوم کرد که اصلاح را بر نمی تابد.

... جان، تمامی جنبشهای انقلابی در آغاز جنبشهایی اصلاح طلبانه هستند و انقلاب را اصلاح ناپذیری نظام است که به جامعه ملی تحمیل می کند. بی اخلاقی روشنکفران اصلاح طلب این است که این امور را با نسل جوان در میان نمی گذارند.

بهداد جان، آزادی های یواشکی برای آدمهایی که خود را یواشکی انسان می دانند خوب است. انسانی که خود را کریم و حقوق انسان را ذاتی خود می داند و غیر قابل معامله و چانه زدن با قدرت، این بازیها را بر نمی تابد.

بقول شریعتی، وقتی در صحنه نبرد نیستی هر کجا می خواهی باش، چه به نماز ایستاده و چه به شراب نشسته. صحنه مبارزه این نسل با ولایت فقیه مطلقه ای می باشد که هر روز بیشتر از روز بعد فساد بر فساد و جنایت بر جنایت و خیانت بر خیانت می افزاید. بقول مارکسیستها تضاد اصلی باید هدف مبارزه باشد( تضادهای غیر اصلی در مبارزه انحراف ایجاد می کند.) ام الفساد را رها کردن و خود را به قایم موشک بازی مشغول کردن، هرز بردن انرژی و از دست دادن زمان می باشد، یعنی همان چیزی که اقای خامنه ای و باند فاسدش به آن نیاز دارند. اینکارها از جمله همان کارهایی می باشد که خامنه ای به آن نیاز دارد.

نمونه دیگر هرز دادن انرژی و از هدف اصلی غافل شدن، کمپین آزادی آقایان کروبی و ...می باشد. یکی نیست به انسانهای صادق این حرکت بگوید که باباجان من، فردا آقای خامنه ای دستور آزادی این دو نفر را بدهد، بعدش چی؟ چه مشکلی از مشکلات کشور حل و چه باری از دوش ملت برداشته شده است؟ تازه آقای خامنه ای طلبکار هم خواهد شد. ولی اگر جنبش، شخص شخیص ایشان و ولایت مطلقه فقیه را هدف قرار دهد، هم این آقایان و تمامی زندانیان سیاسی دیگر نیز آزاد خواهند شد و هم فضا برای استقرار جمهوری شهروندان باز خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر