۱۳۹۷ آذر ۲۵, یکشنبه

<کمر بند شیعه>، ادامه <کمر بند سبز> شاه










تخم لق دخالت در کشورهای منطقه را شاه در منطقه شکست.  از جمله:


- حمایت از کردهای بارزانی در عراق و حتی فرستادن تیپ 55 هوابرد به کردستان عراق و با لباس کردی.

- دخالت در عمان و جنگ ظفار که سالها طول کشید و بسیاری از سریازان ایرانی کشته و زخمی شدند.

- فرستادن و حمایت از موسی صدر به لبنان و ایجاد سازمان امل شیعیان که هسته مرکزی حزب الله لبنان را تشکیل داد.

- دادن 700 میلیون دلار وام پنهانی به اسرائیل برای ساختن بمبهای اتمی.  اسرائیل هنوز این پول را بر نگردانده است.  البته با حقه بازی در زمان خاتمی خواست آن را بدون در نظر گرفتن تغییر ارزش دلار و نرخ بهره پس بدهد که به حساب امروز میلیارد ها دلار می شود.

- فرستادن تیپ هوابرد به اردن برای حمایت از ارتش اردن در جنگ با فلسطینی ها در سپتامبر 1968
- و....و

بیشتر این دخالتها در راستای استراتژی که در آن زمان از آن به نام ایجاد <کمر بند سبز> نام برده می شد صورت گرفت.

استبداد حاکم در بعد از انقلاب به این استراتژی عمق و وسعت بخشید و اسم آنها را <کمر بند شیعه> گذاشت.  سیاستی بس مخربی که ایران را گرفتار 8 نوع جنگ در منطقه کرده و ایران را در محاصره پایگاه های آمریکایی از غرب و شرق و جنوب، در آورده است.


پیش بردن این سیاست، سبب شده است که ایران را در مقابل اعراب قرار داده و از این وضعیت، آمریکا و اسرائیل بیشترین استفاده را کرده و در نتیجه، وضع گونه ای شده است که دشمن دیروز اعراب، اسرائیل، حال را در نقش ناجی قرار داده است  و رهبر <ناتوی عربی> در حال شکل گیری، در مقبال ایران، که  به دشمن درجه یک اعراب نموده است.

علت اصلی وسعت و عمق بخشیدن به استراتژی که شاه آغاز گر آن بود، نیاز رژیم است به ایجاد بحران، چرا که و از آنجا که بعد از کودتای خرداد 60 ، و از بین بردن آزادی  ها، رژیم ناشی از کودتا، فاقد پایگاه با ثبات اجتماعی شد، برای بر قدرت ماندن نیاز داشت و دارد که مانع از جنبش جامعه ملی بر علیه خود بشود و بهترین روش مانع شدن را ایجاد بحران های پی در پی یافته است.  این بحران سازی از گروگانگیری شروع شد و تا زمانی که استبداد ضد انقلاب حاکم، دولت و حکومت را در کنترل خود دارد، ادامه خواهد یافت.

تنها و تنها، سرنگونی استبداد تبهکار حاکم و جایگزینی جمهوری شهر وندان ایران، از طریق جنبشی عمومی و خشونت زدا، می باشد که به بحران سازی پایان خواهد داد و ایران را ار درون حلقه آتش خارج خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر