۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

یاداشتی کوتاه در رابطه با انتشار عکسهای جنایتهای رژیم اسد


این یاداشت را در رابطه با انتشار عکسهایی که نشان کشتار و شکنجه وحشیانه حدود 11000 نفر در سوریه و از طرف دولت اسد می باشد را منتشر کردم:


در این که رژیم اسد رژیمی جنایتکار و سفاک است هیچوقت شکی نبوده است ( همانگونه که در جنایتکار و سفاک بودن بسیاری از مخالفان اسد شکی نیست.) ولی در سیاست هیچ امری اتفاقی، اتفاق نمی افتد. کسانی که این اطلاعات را درست روز قبل از کنفرانس منتشر کرده اند قصد با موشک زدن این کنفرانس را داشته اند. وقتی نگاه می کنیم که این کشور قطر است که هزینه این تحقیق را تامین کرده است، موضوع روشتنر می شود. دیروز بی بی سی با یکی از تهیه کنندگان گزارش که استادی در دانشگاه سیراکوس آمریکا بود مصاحبه و سوال کرد که چرا این گزراش درست روز قبل از کنفرانس تهیه شده است؟ استاد پاسخی برای پرسش نداشت و فقط در مود اینکه اسناد موثق است صحبت کرد( البته باید سوال دیگری نیز می کرد و آن اینکه شما چه زمانی کار خود را به پایان رساندید.)

این نشان می دهد که با تهیه کنندگان گزارش نیز در این مورد مشورت نشده بود، همانگونه که اصل بر این است که اطلاعات نقض جنایت بر علیه بشریت باید در اختیار سازمانها ی حقوق بشری گذاشته می شد و این آنها می باشند که بعد از بر رسی های لازم آنرا منتشر می کنند و نه از طریق موسسه ای از وکلا که هدفشان بیش از هر چیزی بدست آوردن پول بیشتر است.

فاجعه این است که مردم سوریه به مهره های شطرنجی در دست دولتهای فاسد منطقه ای و جهانی تبدیل شده اند و برای این دولتها آنچه که ارزش ندارد جان انسانها و رنج غیر قابل تصوری می باشد که این بازی به مردم سوریه تحمیل می کند.

حمایت مافیای حاکم از مستبد سوریه و بیشتر، پولهای هنگفت عربستان سعودی و دیگر شیخهای فاسد خلیج فارس، صدور "اندیشه" قرون وسطایی وهابیسم و سلفیسم، و نداشتن اندیشه راهنمای مردم سالارانه مخالفان استبدادها، بهار عرب را به خزان تبدیل کرده است. امید این است که از طریق نقد اشتباهات خود، جنبش را ادامه دهند.
 
در ضمن امروز  سخنان نماینده دولت سوریه و نیز نماینده مخالفان سوریه در کنفرانس ژنو-2  را گوش کردم.  غمناک بود چرا که از هر دو طرف فقر اندیشه مشاهده می شد و سخنان، در کل، هیچ ربطی به اینکه چه باید کرد نداشت.  خلاصه اینکه بنظر نمی رسد که از این درخت میوه ای بروید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر