۱۳۹۲ شهریور ۱۴, پنجشنبه

توماس پیکرینگ_ بنی صدر_ایران گیت_ عراق_ سوریه

ساعتی پیش به مصاحبه توماس پیکرینگ، یکی از مردان مهم  پشت و جلوی پرده آمریکا با بی بی سی در رابطه با جی-20 و سوریه گوش کردم و به یاد روزی افتادم که برای اولین بار اسم او را شنیدم: 

در روزهایی که اوج ماجرای ایرانگیت بود و اطلاعات راجع به رسوایی دو جانبه دستگاه ریگان و دستگاه خمینی خبر اول رادیو تلویزیونها و صفحات اول روزنامه ها را تشکیل می داد.  با دانشجویی که از یکی از کشورهای افریقایی بود و حدود 50 سال داشت مدتها بود که دوست شده بودم.  سیاست را و وضعیت جهانی را خوب می فهمید.  در همین روزها بود که من را به چایی در کافه تریای دانشگاه دعوت کرد.  

در مورد حمله عراق صحبت کردم و گفتم که امکان نداشت که صدام بدون چراغ سبز آمریکا به ایران حمله کند.  در اینجا بود که بعد از نزدیک سه سال اشنایی خود واقعی را معرفی کرد و گفت که یکی از افسران عالیرتبه امنیتی کشورش می باشد و بعد گفت که بله ما این را می دانیم و این را همه دستگاه های اطلاعاتی می دانند.  بعد به اسم توماس پیکرینگ اشاره کرد و گفت که این فرد بود که در عمان/پایتخت اردن، صدام را ملاقات کرد و نقشه حمله به ایران را به او داد.  سوال کردم که به او پیشنهاد حمله به ایران را کرد؟ گفت نه، نقشه را داد و به او گفت/He told him به ایران حمله کند.   بعد راجع این فرد صحبت کرد که ایشان در افریقا به آقای کودتا شهرت دارند و هر وقت به کشوری وارد می شود ما می دانیم که در یکی از کشورهای همسایه قرار است کودتایی شود و مدتی بعد این امر واقع می شود.

این صحبت درست در زمانی انجام شد که بنی صدر قرار بود برای شهادت دادن در رابطه با رابطه پنهانی دستگاه خمینی و دستگاه ریگان به کمیته تحقیق دو مجلس آمریکا برود و سنگ اندازی هایی که دستگاه ریگان می کرد تا مانع رفتن او به آمریکا شوند.  در حین صحبت بود که گفتم شک ندارم که بنی صدر هر چه را می داند افشا خواهد کرد که ناگهان حرفم تمام نشده مچ دست من را گرفت و فشار سختی داد و گفت به بنی صدر بگو که اگر بخواهد دهانش را باز کند، اینها ترتیبش را خواهند داد.  بگو اینها اصلا ذره ای رحم ندارند و خود را در خطر ببینند اینکار را خواهند کرد.  بعد اضافه کرد که علت اینکه خود را معرفی کردم و اینها را به تو گفتم این است که من این ادم رو دوست دارم.  در سیاست از اینگونه ادمها وجود ندارند و نمی خواهم به قتل برسد و...و

بعد به بنی صدر زنگ زدم و صحبتهای افسر ارشد امنیتی را به او رساندم و خطر جانی.  بنی صدر خندید و گفت که تا بحال چند بار زنگ زده اند و تهدید به قتل ولی من کاری را که باید بکنم خواهم کرد...از ایران خارج نشدم تا سکوت کنم و...و

بعدها این اقا در زمان حمله اول آمریکا به عراق، شد سفیر آمریکا در سازمان ملل و الان هم در بی بی سی حامی حمله به سوریه و این پیشنهاد جدید که اگر پوتین با اوباما موافقت نکرد، شورای امنیت قطعنامه ای را تصویب کند که بر اساس آن اگر از این ببعد حمله شیمیایی انجام شود، حمله به سوریه قانونیت و مشروعیت جهانی خواهد یافت.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_R._Pickering

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر