۱۳۹۲ مهر ۲۵, پنجشنبه

ژنو_رژیم_کابیته امنیتی



بنظر می رسد که مذاکرات ژنو با موفقیت پیش می رود. بیش از هر چیزی نیاز است تا خطر حمله نظامی و نیز تحریمهای بر طرف گردد تا وجدان همگانی جامعه ملی در فضایی خالی از وحشت و نگرانی، به کار اصلی خود که نقد قدرت حاکم است بپردازد و از جمله از اقای خامنه ای سوال کند که این چه بلایی بود که بر سر وطن اوردید و در آخر کار هم جام زهر را سر کشیدید؟ تخمین اتحادیه اروپا این است که در رابطه با مسئله اتم حدود 700 میلیارد دلار بوطن ضرر وارد شده است. محاسبه بنی صدر نشان می دهد که ضرر واقعی نه 700 میلیارد که بیش از 3200 میلیارد دلار بوده( از جمله رقمهایی را که وارد این محاسبه کرده است، دزدی صدها میلیارد دلار از گاز و نفت کشور از میادین مشترک در خلیج فارس بوسیله مستبدان فاسد ناحیه می باشد و رژیمی که ادعایش همه جار را پر کرده، جرئت حتی اعتراض را نیز ندارد. بی علت نیست که بنی صدر در مقاله اخیرش در آمریکا نوشت که رژیم نه قدرت منطقه ای که ضعف منطقه ای می باشد و به همه کشورها باج می دهند و همه ان را می دوشند و همه برای اینکه مافیای حاکم حاضر نیست حقوق ملی ایرانیان را برسمیت بشناسد.)

در این میان، بازندگان واقعی به غیر از مافیای نظامی-مالی، اقای رضا پهلوی و فرقه اقای رجوی و اصلاح طلبان سابق و حال دخیل بر ضریح کاخ سفید بسته، مانند اقای سازگارا و همکارانش می باشند که آینده سیاسی خود را تنها از طریق حمله نظامی برای خود تصور می کردند. یادمان باشد که اقای سازگارا بهوای چلبی شدن ایران بود که از ایران خارج شدند و ساخت و پاختها را با دستگاه بوش کرده بودند و برای همین بود که در جشن مفصلی که در هتل هیلتون کنزینگتون، پولدارهای زمان شاه که در ارزوی تبدیل به رانتخوارهای جدید بودند، از ایشان به نام "رئیس جمهور" اینده نام می بردند و حتی قانون اساسی خود را هم نوشته بودند!

البته هشدارها در رابطه با کابینه امنیتی اقای روحانی و خطر تکرار سرکوب و ترورهای زمان رفسنجانی قبلا داده شده است، چرا که همیشه سازش با خارج همراه با سرکوب در داخل همراه بوده است. از این جهت باید هشیاری و حساسیت را چندین برابر کرد و فریب زبان فریب را نخورده و قضاوت را تنها از طریق مشاهده اعمال انجام داد.

آخر اینکه یکی از هموطنان چند روز پیش در رابطه با تحریم فعال انتخابات از طرف جریان استقلال و ازادی نوشته بود:
" همین استدلال نمی‌شه گفت "و ایضاً اونایی که انتخابات رو تحریم کردن.."، چون معلوم نبود اگه سعید جلیلی رئیس جمهور میشد، اینا کی‌ پای میز مذاکره می‌‌نشستن. نه اینکه همیشه خدا باید رای داد، ولی‌ حد اقل این دفعه آدم احساس میکرد رای ش شاید یه چیزی رو عوض کنه."

پاسخ دادم:"چند نکته:
- همانطور که در کوشش دولت برای بالا نگاه داشتن قیمت دلار برای ایجاد پول و دادن یارانه ها و با وجود این در عدم توانایی انها در پرداخت یارانه ها می بینیم، کفگیر مافیای حاکم به ته دیگ خورده بود ( خود اقای روحانی در مجلس سخن از تنها راه حل باقیمانده گفت....یا آخرین راه حل) و آقای خامنه ای چاره ای جز نوشیدن زهر نداشت. تحریم عمومی سبب می شد که ایشان در تنهایی این جام زهر را سر بکشند و با ان نفس های آخر رژیم کشیده شود. ولی شکستن تحریم بوسیله هموطنانی که هنوز برایشان قدرت اصل است و از ازادی و مردم می ترسند، و از راه ترساندن مردم وارد عمل شدند، سبب شد که این امکان برای آقای خامنه ای پیش بیاید که جام زهر را بدست اقای روحانی و با سلام و صلوات درصدی از مردم سر بکشد تا کمی زمان برای خود بخرد. وحشت اقای خامنه ای از تحریم چنان بود که برای اولین بار مخالفان رژیم خود را نه تنها برسمیت شناخت و بلکه دست بدامان آنها شد که بروند و رای دهند( از اولین نتایج تحریم.). منظور اینکه اقای خامنه ای به هر حال این جام زهر را می خورد ولی اینگونه خوردن را می تواند تا حدی به پای مردم بنویسد.
- دیگر اینکه خبر است که اقای خامنه ای به همین اقای روحانی رای داده بود. اول نظرش بطرف اقای جلیلی بوده ولی وقتی آمریکاییها نشان دادند که روحانی را می پسندند ( این قبل از این بود که بی بی سی و صدای آمریکا تبدیل شوند به رسانه اقای روحانی.) رایش عوض شده است. سخنرانی اش و سخن از انعطاف قهرمانانه هم نشان از این دارد و هم اینکه در کل اعلام سیاستی بود که بهر حال پیش می گرفت. در هر حال رئیس جمهور مستاجر است و صاحبحانه ایشان.
- علتی که ارا در پشت درهای بسته خوانده شد و هیچ ناظر و خبرنگاری را راه نمی داده اند( که در هر رژیمی با حداقل دموکراسی سبب باطل شمردن انتخابات می شد.) و از اغاز خوانش ارا، ارا اقای روحانی را کمی بالاتر از 50 درصد نگاه داشتند این بود که در مهندسی خواندن ارا گونه ای عمل کنند که اگر بر فرض اقای روحانی پایش را کج گذاشت ( که احمدی نژاد نمونه اش بود.) راحت بتوانند زیر پایش را خالی کنند.
- اقای ولایتی کوشش کرد موش دوانی کرده و ...و
-....صحبت زیاد است و شب هم دیر وقت.
شبت خوش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر